wtorek, 20 listopada 2012

trudne wybory

Dzisiejszy dzień wbrew moim pozorom był całkiem przyjemny. Nie dość, że nie miałyśmy sprawdzianu z niemieckiego to jeszcze odwołali nam ostatnią lekcję. Naukę skończyłam już dawno i teraz gniję sobie przed komputerem popijając w tym samym czasie gorącą herbatę z dwiema łyżeczkami cukru. Mam zamiar zaraz podnieść się z mojego wygodnego fotela i udać się do salonu, aby obejrzeć "Prawo Agaty". W sumie tak jakoś od niedawna zebrało mi się na oglądanie tego filmu. Kto wie. Może w przyszłości będę studiowała prawo ? Albo może medycynę ? Albo może zostanę nauczycielką, ale wtedy na pewno taką super wyluzowaną, potrafiącą zrozumieć ucznia i mającą w głowie cały czas myśl, że uczeń to też człowiek i oprócz odrabiania lekcji chciałby również rozwijać swoje pasje i zainteresowania. A może studiowanie germanistyki czy anglistyki ? A może jednak menadżerstwo lub marketing i zarządzanie ? Może po  gimnazjum udam się na profil humanistyczny czy może lepiej matematyczno-fizyczny ? Jej, a może zostanę gwiazdą rocka ? Czy może po prostu będę prowadziła mały, przytulny sklepik gdzieś na rogu ? Pewnie wielu z nas zadaje sobie takie na pozór łatwe pytania. Jednak w rzeczywistości jest tak, że każdy z nas stoi przed jakimś trudnym wyborem. Często wydaje nam się, że na takie sprawy jak nasza przyszłość mamy jeszcze sporo czasu. Niestety tak nie jest. Dobrze pamiętam czasy z podstawówki, przedszkola. Przypominam sobie nawet jaki znaczek miałam w sześciolatkach.   
Te wydarzenia były tak dawno, a mi się wydaje jakby to wszystko zdarzyło się jakieś dwa może trzy dni temu. Teraz jestem już w gimnazjum i lada chwila wyląduję w sali, w której będę musiała napisać test sprawdzający wiedzę z trzech, ostatnich lat mojej edukacji. Dlatego według mnie warto zastanowić się nad swoją przyszłością już teraz. Owszem, nigdy nie wiadomo - może komuś się coś zmieni ? Ja sama do końca nie wiem, co chcę w życiu robić, czym chcę się zajmować, ale coraz częściej nad tym myślę. Nie chcę zostawiać tego na ostatnią chwilę, bo wtedy może okazać się, że w pośpiechu podjęłam najgorszą decyzję w swoim życiu. I właśnie tego bym sobie nie wybaczyła.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz czytam i na każdy odpowiadam. Za wszystkie wpisy bardzo dziękuję :).

Osoby, które czytają